Kasvikunta vastasi 

Puutarhastamme löytyi helteisenä kesäkuun päivänä  puutarhapäivää vietettäessä päivänkakkaroiden joukosta erikoinen yksilö ja toinenkin samaa sarjaa. 
Vaikutti siltä, että 1. pienempi oli harjoituskappale ja toinen onnistui jo loistokkaammin. Kukka oli mutatoinut itsensä kaksoismorfologiaksi ja ugrameksi. 

Ensin oli varsi varressa yhdistynyt ja tuottanut kahden mykiön hybridin protomallin. Toinen isompi versio oli muodostanut sitten kahteen varteen loistokkaan kombon, jossa oli yhdistyneenä kolmen mykiön kukat, ja kussakin kukassa oli mykiö jakautunut kahdeksi. 

Mitään tällaista merkkiä en ollut pyytänyt tai osannut kuvitellakaan, mutta olen varma, ettei tuo mutaatiokummajainen ole ihan sattumaa.  Puoliso hoitaa kukkatarhaa, ja hän nuo yksilöt löysi. Minulla ei siten ole ollut mitään suoraa yhteyttä ao. kukkiin. Mutta mentaalinen saattaa olla jonkinlaisena kasvihaltijana, jossa periaatteena on "antaa kaikkien kukkien kukkia". 

Kyse voi olla lohdusta, kun on viime ajat masentanut suunnattomasti, enkä saa enää öisin unta ahdistukseltani. Kukat ymmärtävät miten monelle mutkalle olen joutunut taipumaan, ja mitä mä tiesin ja vaikenin ja mitä mä ajattelin. Kukkamykiö on todella kolmiulotteinen. Moniulotteinan ehkä olen minäkin. 

Ja outoon aikaan elämässäni astun. Hidasliikkeinen, mutta toisaalta äkkiarvaamaton Uranus tekee kartallani trinin kolmeen radix-planeettaan syntymäkartalla (kuu, venus., mars yhtymässä) ja pysyy siinä neljän kuukauden ajan. Ja kun  uranusvaikutusta parhaiten kuvaa venäläisen kansanlaulun sanat: 
Kaikki myrskyn alla muuttuu, musta yö yllä maailman on.

Luoja tietää, mitä tästä koronapakosta ja koronapassista ja Marinin hallituksen ylistyksestä vielä seuraa. Minä pysyn kannassani maanpetturuudesta, ja todelliseststa syyllsiest eli boiologisen aseen kehittelystä ja kokeilusta alkuna koronpandemialle. Se vain ryöstäytyi käsistä, ei ollut tarkoitus ihan näin laajasti eksperimenttiä tehdä. Ja ehkä tämä on hätähuuto, viimeinen epätoivoinen bveoomus, tajutkaa jo vihdoin mitä olette saaneet aikaan! Ja tätä tuhoa te paapotte ja ylistätte. 



Kehotan kyllä, ylistäkää Herraa taivaassa, ei muita, koskaan! Sillä ihmisen ylistäminen on hyvin lähellä Jumalan pilkkaa, jota Raamatun mukaan ei anteeksi anneta.  



Sanotaan että on kova hyttyskesä. Minua ne eivät enää pistä lainkaan. Puoliso kärsii pistoista kuten ennenkin, joten on niitä. Minä olen kai hyönteisten mielestä jotenkin muúttunut, minut on imetty tyhjiin, ehkä minussa ei enää ole ihmisen haju. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro mietteesi.

Hyvää pääsiäistä Hiljaisesta huoneesta

 Kun elämä on rajallista, on lohdullista saada perspektiiviä aikakäsitykseen. Palatessani maaliskuun tiputussessiosta, huomasin Kolmiosairaa...